La metáfora tutorial: L’ordinador com a tutor
L’ordinador tutoritza el procés d’aprenentatge realitzat per l’estudiant. Als anys 50 van sorgir aquest concepte de les “màquines d’ensenyar”. Això permetia que l’alumne fos responsable del seu càrrec. Al principi no van tenir gaire èxit, però aleshores van aparèixer els microordinadors que la seva funció era que funcionèssin com a ordinadors. Una de les caractersítiques que té aquest instrument es que té una relació entre el docent i l’alumne. Es pot relacionar amb alguns programes informatics i l’interaccio de les clases caracteritzada per la seqüència:
Iniciació (docent) – resposta (alumne) – Avaluació (profesor)
Aquest tipus d’interacció es pot donar entre l’alumne i un ordinador, és a dir, l’ordinador inicia, l’alumne respon i l’ordinador avalua, a continuación l’ordinador inicia un nou cicle.
També s’ha de dir que un inconveninet de treballar amb els ordinadors, és que aquest no detecta quin pot ser el possible problema que tingui l’alumne i les necessitats que cadascún necesita. Un exemple d’aquest tipus de programa seria Entrena't per llegir o bé les activitats de JClic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada